Prenesi predstavitev
Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.
1
Added value investment strategy for high-tech companies
Kristjan Pecanac IJS - marec07
2
“exec layoff”
3
Prodaja sposobnosti in konceptov, ki zapolnjujejo potrebe
Poslovni modeli znanja Prodaja sposobnosti in konceptov, ki zapolnjujejo potrebe
4
Na sporedu Gonilne sile poslovne evolucije Tehnologija Barva denarja
Vrednote Pravila in Orodja Tehnologija Kaj je, kje in kako se jo prodaja Barva denarja Faze rasti podjetja in njihova vloga Kljucni igralci Kapitalisti, strateski partnerji in dealprocess Na sporedu
5
Maksimizirati gonilne sile!
Gonilne sile evolucije => Globalna tržnica Optimizirati<= => Osebna rast Maksimizirati gonilne sile!
6
Vrednote in institucije določajo tehnologijo
Spreminjajo se iz faze v fazo Kreativnost Izvršnost Administracija Pogreb V velikih podjetjih jih ni moč spreminjati Vrednote in institucije določajo tehnologijo
7
Potreba podjetje kapital borza (Nasdaq)
Tehnologija Orodje, ki ustvarja razliko (ponudba vrednosti) Varčevanje s časom ali denarjem Poraba časa ali denarja Tri korake od potrebe: t / $ Obseg prodaje storitev (produkt) => dodana vrednost => jedrna sposobnost = tehnologija! Potreba podjetje kapital borza (Nasdaq)
8
Največja možnost za dostop do trg je prek disruptivnih tehnologij
Globalni trg: kako? Cilj: postati eden ključnih igralcev Dva ali trije veliki si vedno razdelijo levji delež trga (70-80 %) Preostanek: žalujoči ostali Ključna razlika (“The difference that makes the difference”) Najboljši na svetu na ozko definiranem področju Največja možnost za dostop do trg je prek disruptivnih tehnologij
9
Podjetje mora za rast izpolniti potrebe - sredstva
Prodaja tehnologije Tehnologija se prodaja kot podjetje Vrednost tehnologije (podjetja) definira globalni trg in borza NASDAQ Podjetja se razvijajo po stopnjah Vsaka stopnja ima svoje potrebe Razvoj tehnologije Kapital Prodajni kanali, SCM Podjetje mora za rast izpolniti potrebe - sredstva
10
Lažji dostop na globalne trge
Vstop na nove trge Preko strateških partnerjev, ki prinesejo prodajne kanale Preko strateških partnerjev – dobaviteljev, ki imajo v svojem portfelju druge prodajne kanale Preko VCjev, ki odpirajo vrata do prodajnih kanalov v svojem portfelju Vstop zaradi disrupcije Lažji dostop na globalne trge
11
Manjšanje okna priložnosti
Čas razvoja Manjšanje okna priložnosti
12
4: Barva denarja
13
Dodane vrednosti so v barvah denarja
Lastnosti sredstev Ustanovitelji, MSOP, ESOP, FFF Poslovni angeli, graditeljski kapitalisti Strateški partnerji Država, skladi Dodane vrednosti so v barvah denarja
14
Barva denarja Investitor Časovno obdobje Cena denarja Nadzor
Ustanovitelji, MSOP, ESOP, FFF do konca lastništvo visok Poslovni angeli, graditeljski kapitalisti kratko – posamezne faze nadzor, svetovanje Strateški dobavitelji in prodajni kanali dolgoročno lastniški strateški (veto na posamezne odločitve) Država, javni in pokojninski skladi lastniški ali krediti ohlapen Glas. pravice
15
Ciljani likvidnostni dogodek
Faze podjetja Starost Trajanje Ciljani likvidnostni dogodek Pred-semenska Semenska Zgodnja stopnja Stopnja rasti Četrti/ premostitev Faza -1 Prvi Drugi Tretji Tipična vsota 25-100 tisoč USD tisoč USD 250 tisoč mio 3-5 mio USD 5-50 mio USD Običajno 5-70M $ 2 mio USD USD
16
Pred-semenska faza Naloga Financiranje Vrednost podjetja
Poslovna ideja/ koncept Razvoj tehnologije (inovacija ali IP) Financiranje Donacije Družina / prijatelji Vrednost podjetja tisoč USD
17
Semenska faza Naloga Financiranje Vrednost podjetja Poslovni načrt
Potrditev koncepta ali prototip Izkazan interes strank Financiranje Posl.angeli Zgodnji in semenski skladi Vrednost podjetja tisoč USD
18
Zgodnja faza Naloga Financiranje Vrednost podjetja
Revidiran poslovni model in posl. načrt Razvit proizvod / storitev, proizvodnja Potrditev in sprejem s strani strank in vsaj nekaj prihodkov Realističen načrt pozitivnih denarnih tokov in/ali dobičkonosnosti Financiranje Financni Skladi Strateški investitor 1 Vrednost podjetja 250 tisoč – 1.3 mio USD
19
Faza rasti Naloga Financiranje Vrednost podjetja Prihodki/stranke
Jasen terminski načrt do pozitivnih denarnih tokov/dobičkonosnosti in/ali doseganje pozitivnih denarnih tokov/dobičkonosnosti Izvedba načrta rasti Financiranje Financni Skladi –”growth” “expansion” Strateški investitor 2 Vrednost podjetja 3 – 50 mio USD
20
Delo opravljeno – tehnologija je prodana
Izhod Prodaja na borzi – IPO Prodaja strateškemu partnerju Zunanji nakup Odkup s strani managementa Propad ali životarjenje IPO: initial public offering $ Delo opravljeno – tehnologija je prodana
21
Ključni igralci The Midas List
22
Preslikovanje interesov
Hi-tech start-up: ključni igralci – “egotripi” Ustanovitelji, nosilci idej: vodenje (leadership) Management, zaposleni Investitorji (VC, strateški) Stranke Institucije (akademske, državne, …) Partnerji v vrednostni verigi (navpični / vodoravni – trg visoke tehnologije ni več matričen) Preslikovanje interesov
23
Najboljša investicija
Poslovni angeli “business angels – out of pocket” Ne potrebujejo casa za investiranje Ustvarjajo imetje Ustvarjajo podjetja Hobi Nikoli več kot 30% in K USD ROI EXIT Najboljša investicija
24
Rizični kapitalisti, EXIT
Ciljni donos na investicijo (ROI) (money , money, money) Velikost podjetij, ki jih iščejo Vrednost M $, exit M $ Mlajši VC-ji Juniors - sito ponavadi s tehnološkim predznanjem, vendar ne inženirji – vidijo številke Nikoli več kot 20% Po ameriški zakonodaji lastnine do 20% podjetja ni treba konsolidirati v bilanci Jaz tudi! Trgi VC Stari prijatelji Tržni trendi Vsi so isti – proces, proces, proces Investirajo v LJUDI Raje kot 5M od ustanovitelja, ki jih ima 10$, vzamejo 150,000$ od founderja, ki jih ima 100,000$ Obstajajo guys in “THE guys” (gradijo podjetja, kot so Cisco, Juniper, eBay …) Denar, denar, denar!
25
You have to be introduced!
26
9-18 mesecev v EU!!! Izbor partnerjev Pisma o nameri
Strateski / financni Pisma o nameri (MOU,LOI) Struktura posla “Dealstructure” (proxy, vestings, options, conversions anti-dilution…) Narocila in “Tersheeti” (CLA, notes..) “Closing” Pogajanja in detaljni pregled 9-18 mesecev v EU!!!
27
Backup slides Hvala.
28
Backup slides
29
Usklajeni interesi omogočajo podjetju rast
Uskladitev interesov Usklajeni interesi omogočajo podjetju rast
30
Rast s stvarnimi in kapitalskimi vložki
Ideja “Seed” faza Zgodnja faza Prihodnji kapital Pretekli kapital Iz ideje v realizacijo
31
Cilj: prodaja tehnologije na globalnem trgu
Investicije dodanih vrednosti: gonilo rasti podjetja Cilj: prodaja tehnologije na globalnem trgu
32
Ključen je pravi trenutek
Pridobivanje investitorjev NAPOR VREDNOST PODJETJA ČAS INVESTICIJA Ključen je pravi trenutek
33
Tveganost kapitala pada s časom
Niso vsi investitorji enako primerni Time Company size Start-up Pre-industrialised phase Industrialising phase Early growth phase Mature phase Risk Tveganost kapitala pada s časom
34
Kaj so investicije dodanih vrednosti?
Strateški investitorji Uskladitev interesov na področju znanja (tehnologije / marketing), prodaja in nabave, ki omogočajo hitrejšo rast Finančni investitorji Denar ustreznih investitorjev je vreden več kot njegova nominalna vrednost – kontakti, svetovanje itd. Maksimizirajo RAST
35
Sreča je na strani pripravljenih
Pred predstavitvijo potencialnim strateškim partnerjem Vaši investitorji morajo prinesti tako stranke kot izkušnje z managementom Iščite sinergije z obstoječim portfeljem potencialnega strateškega partnerja Prilagodite zgodbo in poslovni načrt tako, da se bo potencialni strateški partner lahko v njiju prepoznal Sreča je na strani pripravljenih
36
Uspešno pridobivanje sredstev
Bodite graditelj Stik prek posrednika Vaša zgodovina vas definira (track record) Bodite odprti Če nimate konkurence, si jo izmislite Razumite, v kaj se spuščate
37
Jedrna sposobnost: na dolgi rok ubranljiva konkurenčna prednost
Trg Kje je in kam gre? Kanali do trga Velikost trga Celoten dostopni trg izračunamo iz: Jedrna sposobnost => dodana vrednost => PONUDBA VREDNOSTI! (value proposition) Kako priti sem? Kje je vaš denar?
38
Edina stalnica so spremembe
Čas sprememb Edina stalnica so spremembe
39
Tehnologija spreminja način življenja in odnose – vedenjske vzorce
Življenjski prostor Okolja danes: Dom Služba Zabava Okolja jutri Dom/služba Služba/zabava Tehnologija spreminja način življenja in odnose – vedenjske vzorce
40
Tržnica Spremembe poslovnega modela Produkt Storitev Proizvodnja
Skladiščenje Prodaja Uporaba Storitev Istočasna proizvodnja in poraba Primer: daljinsko zaznavanje EKG Produkt: Analiza lokalno v bolnici, cena na škatlico Storitev: Škatlica samo oddaja podatke v osrednji strežnik, cena na minuto uporabe % programske opreme se bo prodalo kot storitev Vir:IDC Tržnica
41
Vrednost bo v bazah vzorcev
Zapis odnosa Danes: procesi Programsko definirani parametri Predprogramirane poti Produkt – fiksna cena Jutri: vzorci Vzorčno definirani parametri Sprotna izgradnja poti Storitev – dinamična, sprotno spogajana cena Vrednost bo v bazah vzorcev Wal-Mart: 460 TB baz podatkov o nakupovalnih vzorcih – 2x količina podatkov na internetu (2004)
42
Most med poceni & solidno in drago & sexy
Spremembe trga 85% borznih dobičkov – 10 % najbogatejših US 40% kapitala upravlja 1% ljudi Vir:Karaoke Kapitalizma Obratni poslovni model – Google, Yahoo – prodaja vzorcev Kje je možen most? Most med poceni & solidno in drago & sexy
Podobne predstavitve
© 2024 SlidePlayer.si Inc.
All rights reserved.