Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.

Predstavitev se nalaga. Prosimo počakajte.

AKREDITACIJSKI PROCESI IN ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI UNIVERZ V EVROPI

Podobne predstavitve


Predstavitev na temo: "AKREDITACIJSKI PROCESI IN ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI UNIVERZ V EVROPI"— Zapis predstavitve:

1 AKREDITACIJSKI PROCESI IN ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI UNIVERZ V EVROPI
Alojz Kralj Ivan Leban AKREDITACIJSKI PROCESI IN ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI UNIVERZ V EVROPI OD MINIMALNIH STANDARDOV K ODLIČNOSTI : Zbornik razprav o kakovosti v visokem šolstvu in letno poročilo, NAKVIS 2018 Ljubljana : NAKVIS in SAZU maj 2019.

2 NAMEN PRISPEVKA: 1. Prikazati in opozoriti na prepočasno prilagajanje trendom in udejanjanje izboljšav, težav in neskladja v delovanju VŠ v Sloveniji (akreditacijska merila, nadzor KAKOVOSTI, odgovornost do študentov, javnosti). izvajanje in nadzor nista učinkovita. 2. Orisati konkurenčnost VŠ: Stanje, kakovost U in VŠ; ugled in konkurenčnost ne ocenjujemo, ukrepi za izboljšanje niso vzpodbudni, ni nagrajevanja odličnosti, inovativnosti in prenosa znanja, ne sledimo sprejeti viziji, strategiji; nedorečenosti, nedosledno udejanjanje, tudi zakonodaje… predlogi za izboljšave???

3 RAZVOJ IN ODZIVNOST SLOVENIJE
OMEJIMO SE NA RAZVOJ ZAGOTAVLJANJA KAKOVOSTI-QA * 500 PROGRAMOV/1 MILIJON PREB. * 14 PROG./1000 ŠTUDENTOV * 17,5 VŠ USTANOV NA 1 MILIJON PREB. , V NEMČIJI 5,5 * 69 % VŠ USTANOV JE MEDNARODNO LESTVIČENIH POD POVPREČJEM, V AVSTRIJI SAMO 20 %

4 RAZVOJ IN ODZIVNOST SLOVENIJE. Začetki QA in akreditacije v ZDA v 60
RAZVOJ IN ODZIVNOST SLOVENIJE * Začetki QA in akreditacije v ZDA v 60. in 70. tih letih * CRE začetki 1955, v letu 1959 ustanovljena CRE Conference permanente des recteurs, presidents et vice chanceliers des universites europeennes. Leta ustanovijo konfederacijo rektorskih konferenc univerz v evropski uniji, ki zastopajo EU univerze *DO LETA 2000 NASTANE ZNATNO RAZHAJANJE MED OBEMA DELOMA CRE, KAR JE POVOD ZA ZDRUŽITEV. * TAKO 2001 LETA NASTANE EUA. * 1994 CRE IZVEDE PILOTNI PROJEKT INSTITUCIONALNE EVALVACIJE TREH UNIVERZ (Göteborg, Utrecht in Porto) * CRE IZVEDE PRVE EVALUACIJE 10 UNIVERZ, UL JE ŠESTA, IZSLEDKI V SLO NIKOGAR NE ZANIMAJO, MNOGI MENIJO, DA SO NAPAČNI IN NEUPORABNI

5 RAZVOJ IN ODZIVNOST SLOVENIJE
* IE UL JE OPRAVIL TIM: PROF. DR. SIR DAVID SMITH, rektor Wolfson College, Oxford University in bivši rektor univerze v Edinburgu; člana komisije sta rektor Univerze v Lisboni prof. dr Virgilio Meira Soares in predsednik Madžarskega akreditacijskega komiteja prof. dr. Andras Rona-Tas * je v Sloveniji ustanovljena Nacionalna komisija za zagotavljanje kakovosti visokega šolstva; zaradi nezanimanja ustanov in pičlega financiranja je bila 1998 leta protestno razpuščena * je bilo v Evropi 34 akreditacijskih agencij v 23 državah * ENQA-European Network of qualita assurance agencies je ustanovljena leta 2000 * je v Salamanki ustanovljena EUA-European University Association, ki prevzame zelo uspešen IEP program.

6 RAZVOJ IN ODZIVNOST SLOVENIJE
* 2005 deležniki v eu ( enqa, eua, eurashe in esu) sprejmejo esg- european standards and guidelines za qa in sistemski pristop. * 2006 sazu pobuda za sistemsko mednarodno evalvacijo Raziskovalno-razvojne in vš dejavnosti v sloveniji, ki jo naj opravi eua. * Vlada in ministrstvo se na pobudo nista odzvali. * 2010 ustanovljen nakvis 14 let po ustanovitvi prve nacionalne komisije za zagotavljanje kakovosti v VŠ, 12 let po ustanovitvi enqa IN eqar, ŠELE 2013 zelo zapoznelo JE NAKVIS URADNO VPISAN V ENQA in REGISTER EQAR IN SLO DIPLOME postanejo uradno eu veljavne. * 2013 nakvis-AKREDITIRANe VŠ USTANOVe postanejo EVROPSKO PRIZNANE. ZELO POZNO Vprašanje: Zakaj takšne zamude, kakšna je škoda in komu je to bilo v interesu? RAZVOJ IN ODZIVNOST SLOVENIJE

7 ENQA (6) EQAR (2) ENQA+EQAR (45) SUM 53
Vir: Grolimund, AAQ, 2017

8 Vir: Grolimund AAQ 2017

9 Vir: Grolimund AAQ 2017

10 MNENJI: NAKVIS je bil neodvisno evalviran večkrat - ENQA (2 krat), EQAR, ECA in tudi pregledan s strani Računskega sodišča RS (2 krat). "RAČUNSKO SODIŠČE je menilo, da agencija pri ureditivi in izvajanju postopkov evalviranja in akreditiranja ter vlada in ministrstvo pri ureditvi postopkov evalviranja in akreditiranja ter pri ureditvi in izvajanju podeljevanja koncesij v obdobju od do niso bili učinkoviti. NEUČINKOVITOST POSTOPKOV EVALVACIJ IN AKREDITACIJ, JE RAČUNSKO SODIŠČE PRIPISALO PREDVSEM NEJASNIM, NENATANČNIM IN NERAZUMLJIVIM PRAVNIM PODLAGAM...“ Nedavno mnenje ENQA ( marec 2019) Boards Decision of ENQA regarding internal quality assurance of SQAA: “THE RELATION OF THE AGENCY WITH ITS COUNCIL AS THE HIGHEST DECISION-MAKING BODY HAS COME TO THE ATTENTION OF THE BOARD AS A SERIOUS CONCERN. The relation needs to be improved to play a more active role in leading towards the enhancement of the agency’s internal quality assurance activities.”

11 THESE ARE THE TEN BEST COUNTRIES FOR SKILLS AND EDUCATION http://wef
THESE ARE THE TEN BEST COUNTRIES FOR SKILLS AND EDUCATION #hcr17pic.twitter.com/cq4sQOYNEo 10:00 PM - 19 Oct 2017 GDP 6,2 5,7 5,1 6,4 4,3 5,4 4,8 4,9

12

13

14 50 Nacionalnih visokošolskih sistemov Universitas 21 Melbourne

15 STEM =Science Technology Engineering Math

16 Terciarno izobraževane v Sloveniji
2 milijona prebivalcev Študijsko leto /2018 Univerze in visokošolski zavodi študentov Višje strokovne šole študentov 7 univerz ( 3 javne + 3 zasebne + 1 mrežna) + 42 visokošolskih zavodov 937 akreditiranih študijskih programov ! Toda samo 3400 FTE učiteljev 46 višjih strokovnih šol in 36 študijskih programov Moje mnenje: preveliko število šol in preveliko število študijskih programov

17 SAMO NEKAJ ZA PRIMERJAVO
NIZOZEMSKA-FLANDRIJA 22 milijonov 37 univerz/126 HEIs prog./1 mio študentov 4600 programov ,2 prog. / 1000 študentov POLJSKA 40 milijonov HEIs 6000 programov prog./ 1mio IRSKA 4,5 milijonov programov prog. / 1mio ZDA 327 milijonov univerz in kolidžov prog. / 1 mio 8500 programov SLOVENIJA 2 milijona HEIs prog./ 1 mio študentov programov prog/ 1000 študentov samo 3400 FTE učiteljev Eurydice

18

19 Število mentorjev (FTE) se od 2012 ni bistveno spremenilo.
Rdeči: nebolonjski Zeleni: bolonjski Vir: SURS Število mentorjev (FTE) se od 2012 ni bistveno spremenilo.

20 ŠE MOJE MNENJE O KAKOVOSTI !
Kakšna je kakovost našega visokega šolstva ? Menim, da IMAMO ŠE ZMERAJ KAKOVOSTNO VISOKO ŠOLSTVO - O ODLIČNOSTI TEŽKO GOVORIM. Mogoče je bila storjenih nekaj napak v preteklosti – uvedba visokih strokovnih šol kar tako, premajhna skrb za učni kader, stihijsko nastajanje novih visokošolskih zavodov in študijskih programov, spregledana kakovost, nenehno spreminjanje zakonodaje in menjave ministrov, pripadnost šoli... Kakšna je učinkovitost našega visokega šolstva? V dani situaciji je učinkovitost visokega šolstva primerna in primerljiva z drugimi glede na delež BDP (0,9%), ki ga vlagamo vanj. Zavedati pa se moramo, da je visoko šolstvo še zmeraj tudi socialni korektiv. Dosti bolje je, če se mladi izobražujejo, kot pa da so nezaposleni na ulici. S tem DVIGUJEMO SPLOŠNO IZOBRAZBENO STRUKTURO – ne vem pa, če s tem tudi ODLIČNOST. SAMO EN MOJ PREDLOG ZA ODLIČNOST – pto.

21

22


Prenesi ppt "AKREDITACIJSKI PROCESI IN ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI UNIVERZ V EVROPI"

Podobne predstavitve


Oglasi od Google